13 Ağustos 2013 Salı

24&25&26&27&28&29.haftalar

24. Hafta Başı
Göbüş : 107 cm
Şişkolama Artışı: + 10

25. Hafta Başı
Göbüş : 109 cm
Şişkolama Artışı: + 11

26. Hafta Başı
Göbüş : 110 cm
Şişkolama artışı + 12,5

27. Hafta Başı
Göbüş : 112 cm
Şişkolama artışı + 13 

27. hafta doktorumuza kontrole gittiiik. Kurabiyelerim tek çocuk edasında sereserpe büyüyorlar. Kurabiyelerimin biri 1050 gr diğeri 950 gr civarındalar :) miniklerim! Kocaman karnım olduğunu artık doktorumuz da dayanamayıp itiraf etti. İçinde olduğun haftadan çok daha büyük karnın hatta ikiz gebeye göre bile büyük dedi. :) Nihayet haftalardır beni korkutmamak için örtbas etmeye çalıştığı gerçeği söyledi. :) Ama ben durumdan rahatsız değilim. Demek ki vücut yapım böyle fena mı çocuklar sereserpe büyüyorlarmış :) Son haftalarda PAAAAAATTTTT diye bi ses duyarsanız ben patlamış olabilirim. Bu sebeple merak etmeyin.

28. Hafta Başı
Göbüş : 113 cm
Şişkolama artışı + 14,3

29. Hafta Başı
Göbüş :114 cm
Şişkolama artışı +13,5 

(Muhteşem kilo verişimin nedeni ödemlerin dinlenme sonucu vücudu terki diyar etmesi)

Eğer ayaklarınız kocaman oluyorsa, bilek ve baldır arasındaki kalınlık farkı iyice azaldıysa hemen dinlenmeye başlayın! Çünkü ben pofidik ayaklarımın acısından çok çektim. Ne zaman ki iznim başladı ve zamanımın büyük çoğunluğu dinlenerek geçirmeye başladım (burda kafa tatili değil bildiğiniz yatay pozisyonda uzanmaktan bahsediyorum) şişlerim azaldı. Ayakları kalp hizasından yüksek bir yerde tutmak gerçekten çok faydalı. Büyüyen rahim toplardamarlara baskı yaparak kirli kanın tekrar yukarı çıkmasına mani oluyor. Kan miktarındaki artış, vucudun su tutması nedenler vs derken iki soba borusu ile gezmek zorunda kalabilirsiniz. Bu sebeple ara ara ayaklarınızı yüksek bir yere koyarak dinlenmek çok faydalı tecrübe ile onaylanmıştır. Ayaklarım insan ayağına benzedi. Hala eski ayakkabılarım olmuyor tabi ama biraz daha insafa gelmiş görünüyorlar. 

Bu arada ayak şişmesi ile birlikte tansiyonunuzda yükselme olursa "preeklampsi" olabilirsiniz. Son derece önemli, anne ve bebek hayatını tehlikeye atan bir rahatsızlık. İhmal edilmemesi ve derhal doktorla görüşülmesi gereken bir durum olabilir. 


Çoğul gebelerde ayak ve bacak şişliği normalden çok çok daha fazla oluyor. Ben ayaklarım çok şişti dediğimde diğer hamile arkadaşlarım benim de şişti demişlerdi. Ancak benim ayaklarımı görünce onlarınkinin hafif bir ödemden ibaret olduğunu görmüş olduk. Hayal bile edemezsiniz :)

Şişko ayak günlerinden bir enstantane ki bu iyi günleriydi hatta yastık üstünde dinleniyorlar efendim :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder