13 Ağustos 2013 Salı

İsim arama kurtarma çalışmaları

Ben isimlere çok önem veririm. Yanlışlığı doğruluğu tartışılır elbet ama nedense bazı isimlerle anlaşamadığımı farkettim. Sevdiğim iyi vakit geçirdiğim özel kişilerin bazılarının da adaş olması tesadüf müdür bilmem... Bir ömür boyu aynı isimle çağrılıyorsun. Silmek istemeyeceği bir isim olmalı. Bu sebeple karar vermem inanılmaz güç! İnsan evladına koyacağı isimi içine sindirmek istiyor. 10 ayrı yerden bakıyorum birşey olmayınca olmuyor! Sevgili eşim de benim gibi 5 beğenmez olunca 7. aya geldik ancak bir fikir oluşmaya başladı. 

İlk kriterim sonradan uydurulmuş isim olmasın. Yani geri dönüp baktığımda 5 yıl önce öyle bir isim yokmuş birden patlamış şimdi elini sallasan buna çarpıyor vaziyetlerinden kaçıyoruz.

İkinci kriter eski ama güncelliğini yitirmemiş olması. Bu noktada Ayşe, Zeynep, Elif vs isimler süper ancak çok moda olması, bu sıralar doğan her kızdan yarısının adının bunlardan biri olması nedeniyle eledik...

Çok eski güzel isimler var ancak bunlar şimdi ağır kalıyor. Onları eledik...

Dinsel, siyasal çağrışımlı olanları eledik...

Sevdiğim kadınları düşündüm... Cesur, başarılı, neşeli, iyi kalpli olanları... Aylin olsun dedim! Eşim de sever Aylin'leri... Arkadaşlarımız hatta kuzenlerimiz bile var. İyidir Aylin'ler... Fonetik olarak da güzel... Yumuşacık akıyor kulağa. Kızlarımızdan birinin adı ; Aylin

Haydi birini bulduk diğeri ne olacak? Uyumlu bir fonetik mi yakalamalı yoksa bu mevzuya hiç bulaşmamalı bambaşka bir isim mi koymalı?

... İkisini de denedik. "Mina" olsun. Bu isimde de kuzen var ama kuzen yelpazemiz öyle geniş ki oraya takılırsak memlekette isim kalmıyor. Sağolsun hepsinden var. Fakat Mina olunca diğeri Sina olsun diye ben yan çizmeye başladım. İki dağ ismi iki fonetik uyumu. Gel gör ki Sina erkek adıymış. 

Ne var yani benim de Evren diye erkek adaşlarım var. Yani sinir bişey kabul ediyorum çünkü bana Evren Bey diye faks gelir iş yerine küfürü yer.  Deniz de öyle mesela ama napalım yani? Neyse sevgilim eşim olmaz dedi o zaman mina da olmaz dedik! Eledik...

Ben Aylin'e uyumlu olanlara baktım ve kulağıma çok hoş gelen Gülin oldu. Eşim de sevdi Gülin içimize sindi. Tesadüf budur ki Gülin'de kuzen :))) 

Şimdi geldik 30. Haftaya. Her an herşey olabilir. Mevcut kararımız şimdilik : Aylin ve Gülin :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder